Nieuwe Fotocursussen en Fotoworkshops

We starten het nieuwe seizoen 2019 / 2020 met een aantal nieuwe fotografiecursussen en workshops. Deze zijn gloed nieuw en zowel voor de startende als de fotograaf die al wat meer ervaring heeft. Hieronder zal ik onze nieuwe aanwinsten in het programma van Fotoclub.nl nader belichten.

Zaterdag 24 augustus | Workshop Bloeiende Heide

Maurice Hertog zal deze workshop geven. In deze workshop landschapsfotografie, die geschikt is voor zowel beginners en meer gevorderde fotografen, staat landschapsfotografie en de Brunsummerheide centraal. We gaan op zoek naar een mooie zonsondergang, als de weergoden ons die gunnen, op een prachtige locatie in het gebied.

28 en 29 augustus | 2 daagse Zomercursus

Dit de vernieuwde zomercursus van Fotoclub in twee dagen leer je de basisbeginselen van je camera en hoe je een goede foto maakt.

Tijdens deze cursus zul je vooral aan de slag gaan met je eigen camera. Fotograferen leer je het best door het zelf te doen. Natuurlijk hoort er ook een stukje theorie bij, waar we ook de tijd voor zullen nemen, maar je gaat het vooral zelf ervaren. Bij mooi weer zullen we veel buiten bezig zijn, het is immers een zomercursus.

Zaterdag 14 september | Workshop Highspeed en Beweging

Paul Bekkers is een ervaren sports-art fotograaf en hij gaat een inspirerende workshop geven over highspeed en beweging. Bij High Speed Fotografie speelt belichting een grote rol. Je gaat werken met verschillende soorten flitsers en studiolampen om de effecten daarvan te verkennen.

In de workshop leggen we een goede basis waardoor je een goed beeld krijgt van wat wel en wat niet kan. Je gaat samen met anderen verschillende praktische oefeningen doen om gave foto’s te maken. Kortom je leert hoe je een Highspeed foto maakt en hoe je op de juiste manier beweging kan laten zien in een foto.

Workshop Highspeed Fotografie

Startdatum zaterdag 19 september | Master Course Architectuurfotografie | 3 lessen

In deze unieke Master Course Architectuurfotografie behandelt Tony Vingerhoets alle denkbare ins en outs van architectuurfotografie. Architectuurfotografie is een bijzondere tak van fotografie omdat je te maken krijgt met onderwerpen van buitengewone afmetingen, complicerende omgevingsfactoren en wisselende lichtomstandigheden. Deze driedaagse opleiding bestaat uit een Masterclass, Mastershoot (op een iconische locatie) en als afsluiting een Photo Review waar Tony samen met de deelnemers hun fotografisch werk bespreekt.

Zondag 6 oktober | Workshop Artistiek Naakt

Playboy fotograaf Patrick Kaas zal je begeleiden in deze exclusieve workshop. Het naakte lichaam is al vanaf het begin van de fotografie een uitdagend en intrigerend onderwerp voor fotografen. Tijdens de workshop geeft Patrick de nodige theorie, die hij live demonstreert met het model.

Na elk stukje theorie kan je zelf het gedemonstreerde toepassen. Hierbij zal Patrick de theorie uitdiepen tijdens het fotograferen, en tips geven over hoe de foto’s te verbeteren zijn. Er is veel ruimte voor vragen.

Startdatum donderdag 10 oktober | Master Course Stockfotografie | 3 lessen

In deze unieke Master Course behandelt Tony Vingerhoets alle ins en outs van de Stock Industry zoals Royalty Free, Commercial, Editorial en Rights Managed images, best sellers, hot topics, trends, copyright en vele andere aspecten.

Na de Masterclass volgt een leerzame Mastershoot op een stedelijke locatie en daarna een gezamenlijke Photo Review waar Tony met de deelnemers fotografisch werk bespreekt en verbeterpunten aangeeft voor nog betere stockfoto’s.

Meer informatie

Startdatum donderdag 10 oktober | Master Course Tilt Shift fotografie | 3 lessen

Tilt-shift lenzen hebben bijzondere instelmogelijkheden waarmee je naast correctie van perspectivische vertekening (convergerende verticalen) nog veel meer kunt. Want tilt-shift lenzen excelleren op diverse terreinen zoals architectuur, interieur, industrieel, panorama, miniatuur, food/cuisine, landschap en portretfotografie. Deze driedaagse opleiding bestaat uit een Masterclass, Mastershoot (op een iconische locatie) en als afsluiting een Photo Review

In deze unieke Master Course behandelt Tony het Scheimpflug principe en belicht hij de vele creatieve mogelijkheden die deze superieure lenzen bieden. Ook demonstreert hij hoe je m.b.v. het tilt mechanisme een enorme virtuele scherptediepte kunt creëren wat uitstekend kan worden gebruikt voor productfotografie.

Na de Masterclass volgt een leerzame Mastershoot op een locatie met toparchitectuur en daarna een gazemenlijke Photo Review waar Tony met de deelnemers fotografisch werk bespreekt en vooral verbeterpunten aangeeft voor nog betere tiltshiftfoto’s.

Zaterdag 16 november | Workshop Herfst in La Hoëgne

In deze workshop, die geschikt is voor zowel beginners en meer gevorderde fotografen, staat landschapsfotografie aan de herfstige La Hoëgne centraal.We gaan op zoek naar lange sluitertijden aan deze mooie rivier. We spreken af in Sart, België.

Na een kort welkomstwoord gaan we langs het riviertje La Hoëgne langzaamaan naar boven. Er zijn meer dan voldoende fotomogelijkheden. Ondertussen leert Maurice Hertog jullie de locaties te spotten en gebruik te maken van statief, polarisatie- en grijsfilter om de juiste effecten te krijgen. Ook kan er geoefend worden met filters.

Meer informatie

28 November and 1 December | Workshop Basics of Photography in Eindhoven (English)

In this 2 ½ hour workshop Basics of Photography you will learn everything about observation, light, aperture, shutter speed, ISO, white balance, histogram, exposure, composition, framing, background blur, equipment, editing and more.

You receive a PDF handout with the entire workshop content to practice at home for improvement of your photography skills.

More Information

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *