-
Advies Super telelens voor D5300
Hallo,
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben om deze vraag te stellen: ik heb een Nikon D5300 en ben op zoek naar een ‘betaalbare’ super telelens.
Ik heb o.a. een AF-S NIKKOR 55-300MM 1:4.5-5.6, maar ik merk dat het mij de laatste tijd erg frustreert dat als ik een ijsvogel zie, omdat ik deze niet fatsoenlijk vast kan leggen…
Ze zijn extreem schuw, dus vaak is de afstand te groot. Daarom een ik op zoek naar een 800mm lens.
Aangezien ik maar een hobbyfotograaf ben, heb ik geen 25.000,- over voor een lens. Online heb ik verschillende lenzen voorbij zien komen, maar het zal een grote uitgave zijn en ik denk dat ik te weinig kennis heb om zelf de juiste keuze te maken.
Hoe groot zijn de nadelen van een full frame lens op een DX camera of een lens van een ander merk met een convertor, prime, zoom… ik durf eigenlijk geen lens te kopen, omdat ik niet goed weet wat de beste optie is. Er zit voor zover ik weet hier niet echt een fotografie winkel in de buurt en in mijn kenniskring zijn er verder ook geen mensen met verstand van fotografie…
Ik loop al een tijdje met deze wens en hoop dat er hier mensen zijn die mij een goed advies kunnen geven betreft welke lens ik het beste zou kunnen aanschaffen om o.a. de buizerd en ijsvogel mooi op de foto te krijgen.
-
This discussion was modified 2 weken, 1 dag geleden by
Marcel Wiegerinck.
-
This discussion was modified 2 weken, 1 dag geleden by
Log in to reply.