Gratis E-book Productfotografie

E-book over productfotografie geschreven door Eberhard Schuy

Dit e-book over productfotografie is geschreven door Eberhard Schuy en is bekend geworden met zijn commerciële productfotografie en zijn no-nonsense mentaliteit. Hij legt uit hoe je snel en eenvoudig de beste en meest natuurlijke productfoto´s schiet.

Allereerst legt Schuy de verschillende soorten productfotografie uit. Schuy gaat vervolgens dieper in op het optimale licht. Hij vertelt eenvoudige trucs voor het oplichten van producten om de nadruk te leggen op de Unique Selling Points van je aanbod. Verder legt Schuy uit hoe je professionele 360° animaties maakt van je producten om je klanten een realistische weergave te geven van je aanbod.

In het e-book productfotografie het nieuwe werk neemt Eberhard Schuy je stap voor stap mee in het proces van productfotografie.

  • Objecten perfect in scène gezet
  • Objecten optimaal positioneren
  • Optimale vizierlijn van de produkten bepalen
  • Perspectiefkeuze
  • Verlichting en set opbouw voor thuis

Productfotografie, een leidraad.

Eberhard Schuy is een professioneel productfotograaf die in vakkringen wordt bejubeld om zijn boek over productfotografie. Dit is een speciale beknopte leidraad van Eberhard Schuy over de basisvaardigheden die u voor productfotografie nodig hebt.

In ongeveer 28 bladzijden maakt hij u wegwijs in deze manier van fotograferen. Dit e-book geeft u praktische adviezen en tips en biedt u ruimte om zelf op ontdekkingstocht te gaan. Schuy is een bedreven stilleven fotograaf en deelt zijn jarenlange ervaring om u een inleiding in de productfotografie te geven.

In het eerste deel legt hij de verschillende vormen van productfotografie uit. Vervolgens gaat hij in op de keuze van de juiste camera en de meest geschikte lensspecificaties. In het tweede deel neemt Schuy u mee in de praktijk en laat hij zien hoe u thuis met simpele middelen een fotostudio kunt opbouwen.

In het e-book productfotografie komen de volgende punten aan bod:

  • Advies over de beste setopbouw voor productfotografie.
  • Tips over hoe u thuis hoogwaardige productfoto´s kunt maken.
  • De belangrijkste wetenswaardigheden rondom de thema’s licht, belichting, lichtinstellingen, objectieven en camera-instellingen.
  • Informatie over innovaties binnen de productfotografie.
  • Tips voor het fotograferen van producten voor een webshop.

Wat is productfotografie en waarom is deze vorm van fotografie tegenwoordig zo belangrijk?

Productfotografie heeft zich de afgelopen decennia enorm ontwikkeld. Met de opkomst van digitale fotografie is ook de productfotografie door de ontelbare nieuwe mogelijkheden en technieken aanzienlijk veranderd. Niet alleen de productfotografie zelf heeft in de afgelopen 60 jaar een grote ontwikkeling doorgemaakt, maar ook de vraag hiernaar is enorm toegenomen.

Productfotografie – perspectief flessen

Deze toename is vooral te danken aan de boom op het gebied van de e-commerce en het nog steeds stijgende aantal online shops. Online shops moeten concurreren met fysieke winkels en moeten de gepresenteerde productfoto´s de werkelijkheid perfect benaderen om kopers tot een aankoop over te halen.

In zekere zin, zijn de productfoto’s dus bepalend voor het verkoopsucces. Schuy bespreekt niet alleen de belangrijkste regels van de productfotografie, maar laat ook met simpele voorbeelden zien hoe deze regels in de praktijk kunnen worden omgezet. Schuy legt uitgebreid uit hoe de productfotografie zich van de portretfotografie onderscheidt waarbij juist personen het centrale onderwerp vormen in plaats van voorwerpen.

Volgens Schuy moet in de productfotografie met name de haptische structuur van een voorwerp perfect worden weergegeven De werkelijkheid dient zo goed mogelijk te worden afgebeeld. Daarom geldt voor de productfotografie ook het motto: less is more.

Dit e-book is een perfecte introductie tot productfotografie.

Een koper beslist bij het bekijken van een productfoto binnen 2 seconden of hij het betreffende product zal kopen. Schuy behandelt verschillende technieken, composities en oriëntaties om de aandacht van de kijker te trekken, bijvoorbeeld de 360 graden fotografie. Uit onderzoek blijkt immers dat 90% van de online winkelaars vooral tot een aankoop bereid is als zij een 360 graden animatie zien.

De online-winkelervaring moet de ervaring in een fysieke winkel dus evenaren. Schuy gaat ook dieper in op composities, beeldbewerking en hoe u met uw foto het gewenste effect kunt bereiken.
Productfotografie – schets belichting

Schuy legt tevens uit hoe u met simpele middelen een fotostudio kunt opbouwen en perfecte resultaten kunt bereiken zonder dure lampen en lichttenten. Hierbij geeft hij ook tips over waar u tijdens het fotograferen op moet letten om een langdurige nabewerking te voorkomen. Onder andere speelt belichting hierbij een belangrijke rol; met diffuus daglicht bereikt men het beste resultaat.

Voor wie is dit e-book bedoeld?

Dit e-book is bedoeld voor iedereen met enige basiskennis over fotografie en die graag meer wil weten over het fotograferen van producten. Dit e-book is daarom zeer interessant voor webshopeigenaren en doe-het-zelvers of eigenlijk elk productgericht internetbedrijf. Vooral start-ups kunnen uit dit boek veel knowhow halen om kosten voor de eerste productfoto’s te besparen.

Andere blogs

Reacties

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *